Google Adwords Verkkokauppiaalle
|
|
- Sami Penttilä
- 6 vuotta sitten
- Katselukertoja:
Transkriptio
1 Google Adwords Verkkokauppiaalle
2 Oleg Eremenko Hakukonemainonnan asiantuntija / Tiiminvetäjä Google AdWords sertifioitu Google Analytics sertifioitu 4 vuoden kokemus AdWords-mainonnasta
3 1. Hakuverkko vs. Display-verkko Google-mainonta jaetaan karkeasti kahteen osaan: Hakuverkko: mainos näytetään hakutuloksissa, kun käyttäjä hakee aktiivisesti tuotetta tai palvelua Display-verkko: mainos näytetään, kun käyttäjä ei etsi aktiivisesti tuotetta tai palvelua, vaan selaa esim. aiheeseen liittyviä verkkosivuja Käyttäjä on ostoprosessin eri vaiheissa: aktiivisesti etsivä vs. muita asioita hoitava Näin Hakuverkkomainonta ja Display-mainonta on aina pidettävä omissa kampanjoissaan Hakuverkko on verkkokauppiaalle lähes aina helpompi saada kannattavaksi, Display-verkko auttaa brändin luonnissa sekä uudelleenmarkkinoinnissa Tämä esitys kattaa Googlen hakutulossivun mainokset
4 2. Hakuverkko vs. Display-verkko
5 3. Tärkeimmät termit CPC: cost-per-click, yhden klikkauksen hinta PPC: pay-per-click, mainonnan hinnoittelumalli Näyttökerrat: mainosten näyttökertojen määrä Klikkaukset: mainosten klikkausten määrä CTR: klikkausprosentti, klikkaukset/näyttökerrat, kuinka suuri osuus mainoksen näyttökerroista on tuonut klikkauksen, tärkein mainonnan laatupisteisiin vaikuttava tekijä. Konversio: verkkosivujen kävijän toivottu toiminto, esim. ostos tai yhteydenotto CPA (cost per conversion): konversiohinta, yhden konversion hankkimiseksi kulunut rahamäärä ROAS (Return On Ad Spend): mainonnan avulla saavutettu myynti / mainonnan kulut, eli mainonnan tuottoprosentti
6 4. Konversioseuranta Kaikessa digitaalisessa markkinoinnissa konversioseuranta on asennettava aina Verkkokaupoissa tärkein konversio on verkkokaupan ostos Seurannan avulla näemme AdWordsissa avainsanatasolla, mitkä sanat tuovat kauppaa kannattavasti ja mitkä tuhlaavat rahaa Yksinkertaisimmillaan tämä on konversiokoodi, joka laskee yhden konversion aina kun tilaus tapahtuu eli maksun jälkeinen tilausvahvistussivu latautuu Parempi tapa on euromääräinen verkkokauppatilausten eli konversioarvojen seuranta Muokattu AdWordsin koodi tai Google Analyticsin e-commerce seuranta Google Analyticsin e-commerce-tuki löytyy yleisimmistä verkkokauppa-alustoista vakiona ja se on yleisin tapa seurata verkkokaupan markkinointitoimenpiteiden tehokkuutta Ilman konversiodataa markkinointia tehdään täysin sokkona
7 5. Miten mainokset sijoittuvat hakutuloksissa? Google AdWords on mainostajien välistä huutokauppaa, jossa mainokset sijoittuvat järjestykseen niiden AdRankin mukaan (luku lasketaan jokaisen haun yhteydessä) Mainoksen AdRank muodostuu: Laatupisteet (Quality Score, QS): kuinka osuva mainostajan avainsana/mainos/laskeutumissivu kokonaisuus on Googlen mielestä kyseiselle hakutapahtumalle Hintatarjous (Max CPC): kuinka paljon mainostaja on valmis maksamaan yhdestä klikistä Eli AdRank = QS x Max CPC Laatupisteet muodostuvat seuraavista tekijöistä: Odotettu klikkausprosentti (Googlen historiallinen data alkuun, omien mainosten pärjäminen jatkossa) Mainoksen osuvuus (käytetty hakutermi -> mainosteksti) Laskeutumissivun käyttökokemus (onko responsiivinen, poistuuko kävijä heti, tarjoaako relevanttia sisältöä) Eli korkeiden laatupisteiden saamiseksi, huolehdi, että näytät hakijalle oikealla hetkellä mielenkiintoinen mainos, joka vastaa tämän kysymykseen
8 6. Mikä on oikea hintatarjous? Avainsanalla mainostavien laatupisteet ja hintatarjoukset (eli mainostajien AdRank) määrittää, kuinka paljon klikkauksesta täytyy maksaa päästäkseen ensimmäiselle hakutulossivulle / Top 4 paikoille Sen sijaan oikea klikkauksen hinta (joka siis kannattaa maksaa) on sidoksissa kyseisellä avainsanalla myytävien tuotteiden hintatasoon, keskiostokseen ja konversioprosenttiin Esim. myytävä tuote / verkkokaupan keskiostos on 125 keskikate on 25 haluamme myynnistä 10 voittoa yhden myydyn tuotteen mainontaan saa kulua siis maksimissaan 15 oletetaan, että konversioprosenttimme on 2%, eli joka 50:s mainoksen klikkaaja ostaa klikkauksesta kannattaa siis maksaa maksimissaan 15 *0,02 eli Max CPC = 0,30 Mikäli kilpailua on paljon ja klikkauksesta joutuu tarjoamaan tätä enemmän, täytyy kannattavuuden säilyttämiseksi panostaa laatupisteiden, verkkosivun konversioprosentin ja keskiostoksen nostoon Mainostajia tulee koko ajan enemmän, joten kilpailu kiristyy. Kannattavuuden ylläpitoon on siis keskityttävä koko ajan enemmän.
9 7. Mainonnan kannattavuus Konversiohintamalli Kuinka paljon kannattaa yhdestä ostoksesta enintään maksaa mainonnan kuluina? Esim. verkkokaupan keskiostos 100 keskikate on 30% eli 30 yhdestä ostoksesta halutaan 10 voittoa Max CPA eli konversiohinta = = 20
10 7. Mainonnan kannattavuus ROAS-malli Jos myytävien tuotteiden hintahaitari / keskiostoksen hajonta on laaja, parempi mittari mainonnalle on ROAS eli mainonnan tuottoprosentti, eli myynti/kulut Esim. verkkokaupan tuotteiden keskikate 33% break-even ROAS - eli myynnin katteella katetaan mainonnan kulut - on 1/0,33 eli 3,33 tai 333% Jos verkkokaupan veroton keskiostos on 60 ja kate 33% (20 ) Ja halutaan 20 katteesta 15 voittoa, 5 saa kulua mainontaan Tavoite-ROAS 1/(5/60) = 12 eli 1200% Kun ROAS on alle 333%, teemme tappiota. Kun yli 1200%, teemme mainonnalla tavoiteltua voittoa Suuntaa-antava, positiivinen ja break-even ROAS kannattaa laskea jo ennen mainonnan aloittamista Molemmat kannattavuusmallit löytyvät AdWords-käyttöliittymän Sarakkeet-osiosta ( Konversiohinta sekä Konversioarvot/hinta ) Molemmat kannattavuusmallit löytyvät oikein rakennetusta ja AdWordsiin liitetystä Google Analyticsista
11 7. Mainonnan kannattavuus CPA / ROAS-mallit
12 8. Avainsanojen valinta Ensisijaisesti valitaan mahdollisimman tarkkaan myytävää tuotetta kuvaavat avainsanat, jotka samalla sisältävät hakijan ostoaikomuksen: Esim naisten takki hinta on lähtökohtaisesti parempi kuin pelkkä naisten takki Ja Samsung UH4800 on parempi kuin televisio netistä hakija on tehnyt jo tutkimustyönsä ja etsii tiettyä mallia Avainsanat/mainosryhmät/kampanjat ryhmitellään oletetun haun aikomuksen mukaan mainosryhmiksi, joille pystytään kirjoittamaan sopiva mainos. Esim.: Hakija on ostopolun alkuvaiheessa: televisiot netistä - > Paljon liikennettä/kilpailijoita, heikko konversioprosentti, heikko kannattavuus, suurehko myynnin volyymi Hakija on päätynyt tiettyyn valmistajaan: Samsung televisiot -> Kohtalaisesti liikennettä/kilpailua, koht. konversioprosentti, koht. kannattavuus, kohtalainen myynnin volyymi Hakija on vertailemassa hintoja: Samsung UH4800 hinta -> Vähän liikennettä/kilpailua, korkea konversioprosentti, korkea kannattavuus, matala kaupan volyymi
13 9. Avainsanojen ryhmittely ja hakutyypit Avainsanojen hakutyypit: Laajan haun avainsana: putkiremontti voi sisältää synonyymejä sekä muita sanoja missä järjestyksessä tahansa Laajan haun muokkaus: +putkiremontti voi sisältää muita sanoja, mutta sanan putkiremontti on oltava osa hakua Ilmaushaku: putkiremontti Kuopio ilmausta ennen ja sen jälkeen voi olla muita sanoja, mutta ilmaus on oltava mukana hakutermissä sellaisenaan Tarkka haku: [putkiremontti Kuopio] mainos näytetään vain, kun hakutermi vastaa avainsanaa täysin (huom. kevät 2017 muutos!) Jokaisen mainostajan kultainen keskitie kannattavuudessa ja volyymissä löytyy jatkuvalla testaamisella ja optimoinnilla
14 10. Kulujen hallinta Hukkaklikit ovat suurin ongelma mainonnan kustannusten hallinnassa Kuluja hallitaan: Valitsemalla vain kaikkein relevanteimmat/myyvimmät avainsanat Valitsemalla oikeat hakutyypit (ei laajan haun sanoja!) Lisäämällä ns. negatiivisia avainsanoja, joilla ei haluta mainosten näkyvän Optimoimalla avainsanojen hintatarjouksia Oikeilla kampanja-asetuksilla
15 11. Kampanja-asetukset Todella tärkeät tekijät mainonnan oikean kohdistuksen ja sitä kautta kulujen hallinnan kannalta Valitaan: Verkosto: Hakuverkko vs. Google Display (eri strategiat, mainokset, kohdistustavat, kannattavuusodotus) Laitteet: pöytäkoneet/tabletit/mobiililaitteet (onko sivusi responsiivinen, toimiiko ostoprosessi kaikissa laitteissa samalla tavalla?) Maantieteellinen kohdistus: fyysisesti kohdealueella olevat vs. alueesta kiinnostuneet (verkkokaupoissa koko Suomi) Kielikohdistus: käyttäjän Google-käyttöliittymän kieli, Google-domainin maa Hintatarjousstrategia: manuaalinen vs. automaattinen (automaattinen hinnoittelu vaatii väh. 15 konv/kk ja vie osan kontrollista) Esitysaikataulu (onko aikoja, jolloin ei halua mainonnan näkyvän, verkkokaupoissa ei käytännössä ole, myöhemmin voi säätää hintatarjouksia kannattavuuden mukaan)
16 12. AdWords: Mainokset Mainoksen sisällöllä vaikutetaan paitsi mainoksen osuvuuteen avainsanaan nähden, myös sen herättämään mielenkiintoon ja sitä kautta klikkausprosenttiin Rakennesuositukset: Otsikko 1: hakutermiä mahdollisimman hyvin vastaava, esim. käytetty avainsana Otsikko 2: hakijan saama lisäarvo, esim. tarjous, tai toimintakehote Kuvausrivi: kuvaillaan mainostajan tuoma kilpailuvaltti, esim. erikoistarjous tai muu käyttäjän saama etu. What s in it for me? Näkyvä URL-osoite: domain-osa on sama kuin laskeutumissivun osoite, polkuun kannattaa lisätä avainsana. Esim. Lopullinen URL-osoite: valitaan sivuiltamme avainsanaan parhaiten sopiva laskeutumissivu, yleensä tuote- tai tuotekategoriasivu A/B testaus: tehdään mainoksesta kopio, jossa kokeillaan jotain toista koukkua Ajan kanssa toinen mainoksista tulee saamaan paremman klikkausprosentin, jolloin häviäjä kirjoitetaan uusiksi A/B testauksella pyritään ennen kaikkea pitämään CTR korkeana
17 Kiitos!
18 Facebookmarkkinointi Verkkokauppiaalle
19 Aleksi Halsas Facebook-markkinoinnin asiantuntija / Tiiminvetäjä 1,5 vuoden kokemus Facebookmarkkinoinnista
20 1. Facebook-markkinointi yleisesti Mainospaikat: Facebook, Instagram ja Audience Network Facebookissa ja Instagramissa yhteensä 3,1 miljoonaa Suomalaista Keskiarvo CPC (klikkauksen hinta) USA:ssa vuonna ,27$ (Adespresson mukaan) Keskiarvo CPM (1000 näyttökerran hinta) 7,19$ (Adespresson mukaan) Lähes kaikkea verkkosivu toimintaa voidaan mitata ja hyödyntää, sivuille asetettavan Facebook-pixelin avulla
21 2. Facebook-markkinoinnin vahvuudet Todella tarkka kohdennus Mitattavuus Matala kynnys aloittamiseen. Mahdollisuus lähteä liikkeelle 1 /päivässä Halvat hinnat Tavoitat yli 3 miljoonaa suomalaista yhdestä kanavasta Uudelleenmarkkinointi (Dynaamiset tuotemainokset)
22 3. Facebook-markkinoinnin heikkoudet Keskeytetään kävijä hänen tehdessään jotakin muuta Ei päästä kiinni ostoaikomuksiin (toisin kuin Adwordsissa), eli ei päästä asiakkaaseen käsiksi sillä hetkellä, kun hän etsii tuotetta Vaikea tehdä tulosta ensimmäisellä 100 eurolla. (Mitä enemmän aikaa ja rahaa testaamiseen käyttää, sitä helpompi tehdä tuloksia.) Vaatii uusien mainoksien tekemistä ja optimointia jatkuvasti
23 4. Kohdentaminen Ikä Sukupuoli Koulutustaso Parisuhdetilanne Vanhemmuus (lasten iän mukaan) Työnimike Työnantaja Elämän tapahtumat (esimerkiksi juuri muuttaneet) Kiinnostuksen kohteet (esimerkiksi liikunta, jalkapallo tai Jazzmusiikki) Verkkosivukävijät Tiettyä tuotetta katsoneet Kaksoisolentokohderyhmät Asiakastietokannat
24 5. Kampanjan tavoitteet Verkkokaupan tapauksessa 99% tapauksista joko konversio, liikenne (linkin klikkaus) tai tuoteluettelomyynti tavoitteella Tuoteluettelomyynti Dynaamisiin tuotemainoksiin Muissa tapauksissa ensisijaisesti konversiotavoitteella, toissijaisesti liikenne (linkin klikkaus) -tavoitteella
25 6. Miten verkkokauppiaan kannattaa hyödyntää Facebookia? 6.1 Uusia asiakkaita kohdentamalla mainontaa kiinnostuksen kohteiden ja demografisten tietojen mukaan 6.2 Dynaaminen uudelleen markkinointi. Asiakas käy katsomassa tiettyä tuotetta verkkokaupassa, jonka jälkeen hänelle mainostetaan kyseistä tuotetta Facebookissa. 6.3 Kampanjat aikaisemmin ostaneille
26 6.1 Uusia asiakkaita, kylmistä yleisöistä Huomioitavia asioita verkkokaupan näkökulmasta: 1. Tuloksien tekeminen vaatii hyvää tuntemusta markkinasta ja asiakkaasta, sekä testaamista 2. Keskeytät kävijän hänen selatessaan Facebookia 3. Välttämätöntä pitkällä aikavälillä
27 6.2 Dynaamiset tuotemainokset (uudelleen markkinointi) Varmin tapa saada nopeita tuloksia Facebookilla Huomioitavia asioita: 1. Teknisesti vaativin osa Facebook-markkinointia 2. Kohdennetaan niille, jotka ovat jo selanneet tuotteita verkkokaupassa, eli ei tuo varsinaisesti uusia asiakkaita verkkokauppaan, mutta tuo lisää kauppaa verkkokaupassa vierailleista 3. Mahdollistaa myös lisämyynnin
28 6.3 Kampanjat aikaisemmin ostaneille Vaatii asiakastietojen siirtämisen Facebookiin (puhelinnumero, sähköposti, etunimi ja sukunimi, pelkkä puhelinnumero tai sähköpostikin riittää usein) Mahdollisuus rakentaa automaattinen syncronointi asiakastietokannan ja Facebookin välille Kampanjat erilaisia ostoja tehneille ja eri aikaväleillä ostaneille Esimerkiksi: 1. Lisämyyntikampanja 0-30 päivää sitten ostaneille % kampanja päivää sitten ostaneille % kampanja päivää sitten ostaneille
29 7. Yleisimmät virheet Ei testata erilaisia mainoksia, tehdään vain yksi mainos ja mennään sillä Testataan liian paljon erilaisia mainoksia kerralla ja tehdään liian nopeita johtopäätöksiä niiden toiminnasta Seurataan vääriä mittareita tai ei mitata tuloksia ollenkaan Ei seurata mainonnan kehittymistä ja reagoida sen kehitykseen
30 8. Muuta huomion arvoista Pääset liikkeelle 1 /päivässä (täytyy asettaa optimointi näyttökertoja varten, muuten 5 /päivä minimi) Facebook vaatii konversiota viikossa, jotta algoritmi osaa optimoida mainontaa konversioiden pohjalta (eli esimerkiksi ostojen pohjalta) Facebook suosii uusia ominaisuuksia, eli uuden ominaisuuden tullessa, kannattaa testata, miten uusi ominaisuus toimii (Facebook-live, Facebook Lead Ads...)
31 Kiitos! Kysymyksiä? Lisätietoa saat blogistamme sekä AdWords- ja Facebookoppaistamme
Lisämyyntiä kannattavasti Google Adwords mainonnalla. Anton Luhtala, Digisome
Lisämyyntiä kannattavasti Google Adwords mainonnalla 1 Kannattavan lisämyynnin resepti 1. Hyvä kampanjarakenne 2. Hyvät hakusanat 3. Datan kerääminen 4. Datan seuranta ja tavoitteiden määrittäminen 5.
LisätiedotKlikit Myynniksi. Raahe Jaakko Suojanen
Klikit Myynniksi Raahe 31.10.2016 Jaakko Suojanen Sisältö Verkossa myyminen Tehokas verkkosivu Liikennemäärän kehittäminen Hakukoneoptimointi Google Adwords Facebook Konversion kehittäminen Jaakko Suojanen
LisätiedotGoogle AdWordsin esittely. Tammikuu 2012
Google AdWordsin esittely Tammikuu 2012 1 Mikä on Google AdWords? 2 Google confidential Google AdWords? AdWords on Googlen mainontaohjelma, jonka avulla on mahdollista mainostaa kohdistetusti Googlen hakutulossivuilla
LisätiedotValmennusmajakka Jarkko Muhonen
1 Valmennusmajakka Jarkko Muhonen 2 Miksi Google AdWords? Ihmiset löytävät yrityksesi Googlessa juuri silloin, kun he etsivät tuotteita tai palveluita, joita myös sinulla on tarjolla. Google AdWordsin
LisätiedotGoogle AdWords. mainonta tehokäyttöön
Google AdWords mainonta tehokäyttöön Opi tekemään hakukonemainontaa kuin ammattilaiset. Opas antaa sinulle vinkkejä, kuinka vältät sudenkuopat ja säästät mainoseurojasi sekä kuinka tavoitat asiakkaasi
Lisätiedot6 SYYTÄ MAINOSTAA GOOGLESSA MIKSI GOOGLE ADWORDS?
6 SYYTÄ MAINOSTAA GOOGLESSA Google AdWords on loistava mainosalusta, jota käyttävät niin pienet kuin maailmanlaajuisetkin yritykset. Sen menestyksellinen hyödyntäminen voi olla ensikertalaiselle haastavaa,
LisätiedotTYÖKALUT, JOILLA YRITYS LÖYDETÄÄN VERKOSSA. Robert From, Industry Manager, Google Suomi
TYÖKALUT, JOILLA YRITYS LÖYDETÄÄN VERKOSSA Robert From, Industry Manager, Google Suomi 2 3 Case Horze: Mainostaminen Googlessa MEDIAT ERI ROOLEISSA PERINTEINEN DIGITAALINEN Ulkomainos TV, radio Printti
LisätiedotGoogle Adwords pikaohje
Google Adwords pikaohje Suunnittele loistava verkkokaupan mainoskampanja Perustaomaverkkokauppa.fi Ville Kinanen 1 1. Avainsanojen valinta Verkkomainonnan suunnittelu aloitetaan avainsanojen kartoittamisella,
LisätiedotMARKKINOINTI MAINOSTOIMISTO. Puh
MARKKINOINTI FACEBOOK-MAINONTA 1/5 Facebook-mainonnan hinnanmuodustus Facebook-mainonta hinnoitellaan huutokauppaperiaatteella. Jos mainostaja A tarjoaa 0,5 euroa ja mainostaja B 0,6 euroa, niin Facebook
LisätiedotDIGITAALISEN MARKKINOINNIN ABC
Smarter Data Better Results LESS REPORTS MORE RESULTS DIGITAALISEN MARKKINOINNIN ABC SUPER ANALYTICS & AKATEMIA 24/7 WEBINAARI 15.10.2014 KLO 15 www.superanaly,cs.fi www.akatemia.fi DIGITAALISEN MARKKINOINNIN
LisätiedotVerkkokaupan Facebook-markkinointi
Verkkokaupan Facebook-markkinointi Thunderbite Oy 2015 Facebook-markkinoinnin uudet muodot verkkokaupoille Verkkokaupan markkinointimixissä Facebook-markkinoinnilla on tärkeä rooli ja uusien Facebook mainosmuotojen
LisätiedotMATKAILUPALVELUJEN SÄHKÖINEN MYYNTI JA MARKKINOINTI. Pia Behm, CEO/Owner
MATKAILUPALVELUJEN SÄHKÖINEN MYYNTI JA MARKKINOINTI Pia Behm, CEO/Owner Kuka puhuu? - erusway Oy 10/13: Auttaa yrityksiä saamaan lisää asiakkaita Venäjältä - Google Partner - Tärkeimmät asiakkaat matkailun
LisätiedotMaksa vain tuloksista - Näin affiliatemarkkinointi toimii
Maksa vain tuloksista - Näin affiliatemarkkinointi toimii Affiliatemarkkinointi on tulospohjainen verkossa toimiva markkinointimuoto, jossa julkaisijat välittävät mainostajan sivuille kävijöitä, joista
LisätiedotKristina Ruuskanen TV09S1M1
Kristina Ruuskanen TV09S1M1 1/24 1. Johdanto 2. Digitaalinen markkinointi 3. Digitaalisen markkinoinnin muotoja 4. Suosituimmat digitaalisen markkinoinnin keinot 5. Digitaalisen markkinoinnin käytön syyt
LisätiedotToimiva verkkosivusto lehdelle. Riikka Räisänen Projektipäällikkö, Digitaalinen markkinointi riikka.raisanen@verkkoasema.fi Puhelin: +35840 194 8650
Toimiva verkkosivusto lehdelle Riikka Räisänen Projektipäällikkö, Digitaalinen markkinointi riikka.raisanen@verkkoasema.fi Puhelin: +35840 194 8650 Miksi? Tavoitteet Mitä myyt? Mitä ja miten haluat asiakkaillesi
Lisätiedotvinkkiä Google -mainonnan tehostamiseksi
11 vinkkiä Google -mainonnan tehostamiseksi 2 Vinkkejä AdWordsin tehokkaampaan hyödyntämiseen Digitaalisessa maailmassa maksetulla mainonnalla pyritään useimmiten ohjaamaan liikennettä verkkosivuille.
LisätiedotAloittelijasta Internet markkinoinnin sankariksi. Artem Daniliants / LumoLink
Aloittelijasta Internet markkinoinnin sankariksi Artem Daniliants / LumoLink CEO at LumoLink Verkkokauppa & Web teknologian asiantuntija 13+ vuotta kokemusta Internet liiketoiminnasta 10+ vuotta kokemusta
LisätiedotGoogle Adwords / Yleistä
Google Adwords / Yleistä Google Adwords on avainsanojen huutokauppaan perustuva mainosverkosto Asiakas tekee haun ja hakusanoja sisältävät mainokset päätyvät huutokauppaan Google analysoi verkkosivujen
LisätiedotSähköisen median mahdollisuudet kaupankäynnin tehostamisessa
Sähköisen median mahdollisuudet kaupankäynnin tehostamisessa 7.5 2014 Anu Korkiakangas Myynninmaailma Oy www.myynninmaailma.fi Miksi sähköinen markkinointi? Tukemaan myyntiä Tavoitat oikeat kohderyhmät
LisätiedotMikä ihmeen hakukonemarkkinointi?
Mikä ihmeen hakukonemarkkinointi? Mitä teet ensimmäiseksi, kun etsit tietoa jostain asiasta? Luultavimmin Google- haun, etkä ole ainut: ihmiset ovat siirtyneet yhä enemmän nettiin käyttämään sähköisiä
LisätiedotA n ttoni Ke r k ko n e n Ke s k i s u o m a l a i n e n O y j
Monikanavainen markkinointi A n ttoni Ke r k ko n e n Ke s k i s u o m a l a i n e n O y j Markkinoinnin karkkikauppa Mikä minun yritykselle sopii parhaiten Potentiaalisten asiakkaiden määrä Konversiohinta
LisätiedotFacebook-mainonnan avainkysymykset. Jari Juslén 2012-8-29
Facebook-mainonnan avainkysymykset Jari Juslén 2012-8-29 Jari Juslén KTM, MBA Yrittäjä, Akatemia 24/7 Oy Internet-markkinoinnin konsultti ja kouluttaja http://akatemia.fi Mikä on sinun Facebook-mainonnan
LisätiedotVERKKOKAUPAN ABC. Miten tavoitan ja pidän asiakkaat?
VERKKOKAUPAN ABC Miten tavoitan ja pidän asiakkaat? 3 Oma, hallussa oleva media kotisivut, blogit Omat, muualla asuvat mediat FB, Twitter, Linkedin Toisten hallinnoimat mediat Uutissivustot, muut blogit,
LisätiedotToimialakohtaisen verkkomarkkinoinnin vaikutus asiakashankinnan tehokkuuteen
Tatu Mäkijärvi 28.4.2015 Espoo Ohjaaja: Mikko Lehmuskoski Valvoja: Heikki Hämmäinen Sisältö Tausta Tavoitteet Toimenpiteet Tulokset Johtopäätökset Jatkotutkimus Oppex 2011 perustettu kasvuyritys 5 työntekijää
LisätiedotDigimarkkinointi. Ari Tenhunen
Digimarkkinointi Ari Tenhunen Sosiaalinen media 2 Myyntisykli digimarkkinoinnin kehyksenä Ei tietoa Tietoinen Kiinnostunut Käyttö Omistautuminen Ostoaikomus Sisäänajo Muistuttaminen Tutustuminen Suostuttelu
LisätiedotPK-YRITYKSEN TYÖKALUPAKKI ADWORDS-MAINONTAAN
PK-YRITYKSEN TYÖKALUPAKKI ADWORDS-MAINONTAAN Helsinki Amsterdam Basel Riga Tallinn Yhteenveto Sisältö Näkyvyys Googlessa on monien yritysten Internet-toiminnan elinehto. Hakukonelöydettävyyteen voidaan
LisätiedotHakukone digitaalisen mainonnan työkaluna
Hakukone digitaalisen mainonnan työkaluna Digizer Oy - Asiantuntijapalveluita toteuttava kumppani verkkokaupoille sekä muille digitaalista liiketoimintaa harjoittaville yrityksille - Palvelumme: - Varastointi-
LisätiedotMarkkinointi sosiaalisessa mediassa
Markkinointi sosiaalisessa mediassa Digityöpaja, 30.11.2017 Outi Mertamo DigiReWork hanke Hamk.fi/digirework Minä Outi Mertamo Tuotantotalouden insinööri, 2010. Aloittanut HAMKissa markkinointisuunnittelijana
LisätiedotInternetmarkkinointi ja sen SEURANTA!!!
Internetmarkkinointi ja sen SEURANTA!!! Riikka Räisänen Projektipäällikkö, digitaalinen markkinointi Google AdWords Qualified riikka.raisanen@verkkoasema.fi +358 40 195 8650 Valitse sinun yrityksellesi
LisätiedotSoteNavi. Alkuun digimarkkinoinnissa Heli Leskinen. - pienten ja keskisuurten yritysten ja järjestöjen valmennushanke
SoteNavi - pienten ja keskisuurten yritysten ja järjestöjen valmennushanke Alkuun digimarkkinoinnissa 11.10.2018 Heli Leskinen Mitä on digimarkkinointi? Markkinointi, jota toteutetaan sähköisesti => laaja
LisätiedotSosiaalinen media ja siellä markkinointi. Valtteri Lindholm / Varusteleka
Sosiaalinen media ja siellä markkinointi Valtteri Lindholm / Varusteleka Yritys voi somettaa ja mainostaa somessa. Ne eivät ole sama asia. Kuva: https://www.linkedin.com/pulse/suosituimmat-sosiaalisen-median-kanavat-suomessa-2017-ari-pekka-ojala
LisätiedotKUINKA SAAT ASIAKKAITA VERKKOPALVELUUN? Robert From, Industry Manager, Google Suomi
KUINKA SAAT ASIAKKAITA VERKKOPALVELUUN? Robert From, Industry Manager, Google Suomi 2 3 MILLAISTA ON MARKKINOINTI- VIESTINTÄ DIGIMEDIOISSA? DIGIMEDIAN OMINAISUUKSIA KOHDENNETTAVUUS MITATTAVUUS LINKITETTÄVYYS
LisätiedotSosiaalinen media matkailusektorilla Koodiviidakko Oy Pekka Huttunen Liiketoimintajohtaja, KTM
Sosiaalinen media matkailusektorilla Koodiviidakko Oy Pekka Huttunen Liiketoimintajohtaja, KTM - Ohjelmistoja digitaaliseen viestintään Koodiviidakko Oy Koodiviidakko Oy on digitaaliseen viestintään ja
LisätiedotKaupan liitto 26.10.2011
Kaupan liitto 26.10.2011 MIKKO KNUUTTILA TOIMINUT DIGITAALISEN MARKKINOINNIN JA SÄHKÖISEN KAUPANKÄYNNIN KEHITYS- JA JOHTOTEHTÄVISSÄ YLI 10 VUOTTA VIIMEISIMPÄNÄ VASTANNUT DNA:N DIGIMARKKINOINNISTA JA 1.
LisätiedotDigitaalisen median todellinen ROI ja sen mittaaminen
Digitaalisen median todellinen ROI ja sen mittaaminen Vaikuttavan digimainonnan anatomia, 24.10.2018 JUHA NUUTINEN, CEO & Cofounder, Sellforte Maailmanlaajuisen vähittäiskauppa-analytiikan ja big datan
LisätiedotOpas hakukonemarkkinoinnin perusteisiin
Johanna Nokela Opas hakukonemarkkinoinnin perusteisiin Metropolia Ammattikorkeakoulu Tradenomi Liiketalouden tutkinto-ohjelma Opinnäytetyö Lokakuu 2017 Tiivistelmä Tekijä Otsikko Sivumäärä Aika Johanna
LisätiedotVerkon avulla bisnestä! Sami Kankkunen, Google Finland 27.4.2014
Verkon avulla bisnestä! Sami Kankkunen, Google Finland 27.4.2014 HAKU DESKTOP DISPLAY VIDEO MOBIILI Miten markkinointiviestintä on muuttunut MEDIAT ERI ROOLEISSA PERINTEINEN Ulkomainos TV, radio Printti
LisätiedotVerkkomainonnan mahdollisuudet. Kaupan liiton verkkokauppakoulutus 16.11.2011
Verkkomainonnan mahdollisuudet Kaupan liiton verkkokauppakoulutus 16.11.2011 Elina Teräsvirta KTM, 31v. Tuotepäällikkö Sanoma Digital Finlandissa 2010- Displaymainonnan kehittäminen Oikotie Asunnot Oikotie
LisätiedotSÄHKÖINEN MARKKINOINTI
SÄHKÖINEN MARKKINOINTI Kuka Teemu Korpi? Sähköisen markkinoinnin ala Hakusanamainonta Display-mainonta Facebookmainonta Hakukoneoptimointi Affiliate-markkinointi Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Mobiilimarkkinointi
LisätiedotVertailua: Kaleva.fi, Facebook, Google kuinka markkinointi toimii eri alustoilla?
Vertailua: Kaleva.fi, Facebook, Google kuinka markkinointi toimii eri alustoilla? 29.10.2014 Digiaamiainen Markkinointi lukijan näkökulmasta Lukija seuraa itseään kiinnostavia aiheita eri kanavista joukkoon
LisätiedotSOME-INFO 16.11.2015. Sosiaalinen media tutuksi ja mitä hyötyä siitä on kylätoiminnalle?
SOME-INFO 16.11.2015 Sosiaalinen media tutuksi ja mitä hyötyä siitä on kylätoiminnalle? TOIVEET PÄIVÄN TILAISUUDESTA! Maaseutukuriirin SOME-kyselyyn tuli yhteensä 20 vastausta. Kaikilla vastanneilla organisaatiolla
Lisätiedot7 askelta affiliateyhteistyön käynnistämiseen
7 askelta affiliateyhteistyön käynnistämiseen Affiliate- eli kumppanuusmarkkinointi on myynninedistämiskanava verkossa, jossa julkaisijat välittävät kävijöitä mainostajalle, joka puolestaan maksaa näistä
LisätiedotMIKÄ ON YANDEX.MARKET? FLYING LYNX Oy Myyntikanavaratkaisut yritysten kansainvälisiin myynteihin
MIKÄ ON YANDEX.MARKET? FLYING LYNX Oy Myyntikanavaratkaisut yritysten kansainvälisiin myynteihin Venäjän verkkokauppa Yleiskatsaus Internetin käyttöaste väestössä Mobiilipäätelaitteiden käyttö Venäjän
LisätiedotGoogle Adwords vs Facebook Ads. Matias Metsänen
Google Adwords vs Facebook Ads Matias Metsänen Opinnäytetyö Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma 2017 Tiivistelmä Tekijä(t) Matias Metsänen Koulutusohjelma Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Opinnäytetyön
LisätiedotYouTube videonjakopalvelu
YouTube videonjakopalvelu DigiReWork 12.12.2017 Nina Thomenius Työpajan sisältö Mitä ovat videonjakopalvelut, mihin niitä käytetään YouTube ja sen ominaisuudet Bränditilin luominen yritykselle & ylläpito-oikeudet
LisätiedotVauhCpyörän ASIAKASHANKINTA- JA MYYNTIVALMENNUS. Tiina Räisänen Johtaja, digitaalinen markkinoinc Google AdWords Qualified Verkkoasema Oy
VauhCpyörän ASIAKASHANKINTA- JA MYYNTIVALMENNUS Tiina Räisänen Johtaja, digitaalinen markkinoinc Google AdWords Qualified Verkkoasema Oy Verkkoasema Oy Torikatu 26, 90100 Oulu Puhelin: 020 735 0299 www.verkkoasema.fi
LisätiedotHankeviestijä hakukoneiden ihmeellisessä maailmassa. Joonas Jukkara, SEOSEON Ltd. https://seoseon.fi
Hankeviestijä hakukoneiden ihmeellisessä maailmassa Joonas Jukkara, SEOSEON Ltd. https://seoseon.fi Kuka, mitä, häh? Kuka? Joonas Jukkara, ikä 30v, digimarkkinointia ja hakukoneoptimointia viimeiset 4+
LisätiedotASIAKASKÄYTTÄYTYMISEN MUUTOS JA SEN MITTAAMINEN
ASIAKASKÄYTTÄYTYMISEN MUUTOS JA SEN MITTAAMINEN Koodiviidakko Jari Savolainen Key Account Manager 14/03/2018 MIKSI TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ? 52% vuoden 2000 Fortune 500 yrityksistä on hävinnyt 2014 Verkossa tapahtuvan
LisätiedotVinkkejä yrityksen löydettävyyden ja hakukonenäkyvyyden parantamiseen. Jukka Kumpusalo Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy
Vinkkejä yrityksen löydettävyyden ja hakukonenäkyvyyden parantamiseen Jukka Kumpusalo Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy Suomessa tehdään joka päivä 30 yli miljoonaa Google-hakua KILPAILUETU Sen pitää olla
LisätiedotMarkkinoinnin automaatio Lyhyt esittely. Artem Daniliants / LumoLink Digital Oy
Markkinoinnin automaatio Lyhyt esittely Artem Daniliants / LumoLink Digital Oy CEO at LumoLink Verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Yli 13 vuoden kokemus webkehityksestä Yli 10 vuoden
LisätiedotMITEN RAKENTAA MENESTYVÄ VERKKOKAUPPA? Keskiviikko 4.12.2013 klo 12.00 15.00 MITÄ YRITYKSESI TULEE TIETÄÄ VERKKOKAUPPAA PERUSTETTAESSA?
MITEN RAKENTAA MENESTYVÄ VERKKOKAUPPA? Keskiviikko 4.12.2013 klo 12.00 15.00 MITÄ YRITYKSESI TULEE TIETÄÄ VERKKOKAUPPAA PERUSTETTAESSA? Toimitusjohtaja Petri Luukkonen, BusinessVercco Oy Taustaa BusinessVERCCO
LisätiedotKaupan verkkomarkkinointi
Kaupan verkkomarkkinointi Mikko Lehmuskoski / Sanoma News 11.4.2011 1 Internet on suomalaisille yhä tärkeämpi Mikä media on kaikkein tärkein? Internetin tärkeys kasvaa! Kasvua kaikissa ikäryhmissä yhteensä
LisätiedotVAHVA KOKEMUS VAATIVISTA ASIAKKAISTA
VAHVA KOKEMUS VAATIVISTA ASIAKKAISTA 2 Tulos Helsinki Oy 30 työntekijää 7 vuotta Asiakkaiden suosittelema Perustajien omistama Voitollinen ja kotimainen Halutuin työnantaja Laadustaan tunnettu Kokenut
LisätiedotLänsi-Tampereen Lähiuutiset & Lielahti.com Länsi-Tampereen kaikki tarjoukset onhan sinun tuotteesi mukana!
Länsi-Tampereen Lähiuutiset & Lielahti.com Länsi-Tampereen kaikki tarjoukset onhan sinun tuotteesi mukana! MEDIAKORTTI 2015 SIVUSTO ( LIELAHTICOM.LÄHIUUTISET.FI ) Lisämyyntiä helposti ja nopeasti! Avaimet
LisätiedotDIGIMARKKINOIJAN TASKUKIRJA NÄIN MUUTAT DIGIMAINONNAN EUROIKSI DIGIMARKKINOIJAN TASKUKIRJA NÄIN MUUTAT DIGIMAINONNAN EUROIKSI
DIGIMARKKINOIJAN TASKUKIRJA NÄIN MUUTAT DIGIMAINONNAN EUROIKSI 1 MARKKINOIJIEN YLEISIMPIÄ KYSYMYKSIÄ Miten voin maksimoida markkinoinnin ROI:n? Mistä tiedän, mitkä digimainonnan kanavat tuottavat parhaat
LisätiedotLöydä oikeat osaajat. ja vahvista työnantajamielikuvaa
Löydä oikeat osaajat ja vahvista työnantajamielikuvaa Täytämme tyhjän paikan. in kautta tavoitat työnhakijat kattavasti ympäri Suomea, nopeasti ja kustannustehokkaasti. Työpaikkailmoitukset Perushaku....
LisätiedotTAVOITTEIDEN ASETTAMINEN JA MITTAAMINEN
IAB Finland TAVOITTEIDEN ASETTAMINEN JA MITTAAMINEN Vatanen 2018 Petri Vatanen on digitaalisen maailman moni- ja syväosaaja, jonka tekninen tausta verkkopalvelujen kehittämisestä yhdistyy vuosien markkinointi
LisätiedotVäylät Auki kampanjan tulokset
Väylät Auki kampanjan tulokset 1. Kampanjan esittely 2. Facebook ja Instagram Sisältö Yleisesti kanavien performanssista Parhaiten menstyneet julkaisut 3. YouTube YouTube mainonta lyhyesti Vaikuttajamainonta
LisätiedotVaalit. Ehdokkaan kokonaisvaltainen kumppani.
Vaalit Ehdokkaan kokonaisvaltainen kumppani. Kattavat palvelut ja mediakanavat yhdeltä luukulta LEHTI JA -JA DIGIMEDIAT Printtimediat Verkkopalvelut DIGIRATKAISUT Facebook-mainonta Google-mainonta Kohdentaminen
LisätiedotFacebook-pikseli tutuksi. Artem Daniliants / LumoLink
Facebook-pikseli tutuksi Artem Daniliants / LumoLink Mikä on Facebook-pikseli? Mitä tietoja Facebook-pikseli kerää oletusarvoisesti? Http Headers Pixel-specific Data Henkilön käyttäytyminen sivustolla
LisätiedotEnjoy Online Shopping.
Enjoy Online Shopping. Nosto parantaa verkkokaupan Enjoy Online Shopping. tulosta tuottamalla asiakkaille henkilökohtaisen ostokokemuksen Nosto vaikuttaa positiivisesti Verkkokaupan konversioon Tilauksen
LisätiedotLisää kauppaa. - Kävijästä ostava asiakas - Aleksi Issakainen, tarjoamapäällikkö, Fonecta
Lisää kauppaa - Kävijästä ostava asiakas - Aleksi Issakainen, tarjoamapäällikkö, Fonecta Aiheet: 1. Mitä kaupassa oikein tapahtuu? 2. Verkkokaupan haasteet ja mahdollisuudet 3. Kuinka onnistut verkkokaupassa?
LisätiedotLisää asiakkaita. - Näin ohjaat kävijävirtoja -
Lisää asiakkaita - Näin ohjaat kävijävirtoja - Theodor Arhio Sisältöjohtaja, TBWA\Helsinki Pari sanaa dinosauruksista MUUTOS. (on hyväksi jos sen hyödyntää) Tietokoneet Sisällön organisointi Uutiset
LisätiedotApteekki verkossa. Iltapäivä. Aamupäivä Verkkonäkyvyys Verkkosivujen tekniikka Seuranta Verkkokauppa. Yhteisöllinen media apteekkien apuna Materiaalit
Apteekki verkossa Iltapäivä Aamupäivä Verkkonäkyvyys Verkkosivujen tekniikka Seuranta Verkkokauppa Tero Lahtinen Yhteisöllinen media apteekkien apuna Materiaalit http://kinda.purot.net/aineistot Pauliina
LisätiedotHyvinvointi-kampanja 2015 Väliraportti 2.3. 17.5.2015. Outi Karppanen Iida Marjosalmi
Hyvinvointi-kampanja 2015 Väliraportti 2.3. 17.5.2015 Outi Karppanen Iida Marjosalmi 1 Kampanjakooste Ajankohta 2.3.- 17.5.2015 Budjetti 70 000 EUR Kampanja-alue Moskova + Pietari Kohderyhmä 20-50 good
LisätiedotHakukoneoptimointi. DigiReWork hanke Hamk.fi/digirework. Digityöpaja, Outi Mertamo.
Hakukoneoptimointi Digityöpaja, 16.1.2018 Outi Mertamo DigiReWork hanke Hamk.fi/digirework Minä Outi Mertamo Tuotantotalouden insinööri, 2010. Aloittanut HAMKissa markkinointisuunnittelijana kolmessa matkailuhankkeessa
LisätiedotLiikevaihto kasvuun paremmalla näkyvyydellä ja palvelulla verkossa CASE Hormex
Liikevaihto kasvuun paremmalla näkyvyydellä ja palvelulla verkossa CASE Hormex Toimiala: Savupiippuja ja korjaustöitä Yritys: Hormex Oy Verkkomainonta ja -näkyvyys tuo paljon etua meille. Ilman palveluita
LisätiedotVerkkokaupan perusteet Timo Töyrylä
Verkkokaupan perusteet Timo Töyrylä Lyhyt esittely Kuka ja mistä? Mitä teet nyt? Miksi mietit verkkokauppaa? Haluaisitko myydä fyysisiä tuotteita vai palveluja? Onko edustamasi alan verkkokauppoja jo olemassa?
LisätiedotSANAKIRJA # S E O H A L T U UN # B L O G G A A J A NSEO # S E O J A S M O
SANAKIRJA # S E O H A L T U UN # B L O G G A A J A NSEO # S E O J A S M O SEO = Hakukoneoptimointi = search engine optimization blogin sijoituksen nostaminen hakukoneiden hakutuloksissa blogipostausten
LisätiedotBrändin rakentaminen somessa
Terhi Aho Tulos Helsinki Oy 22.4.2016 #tuloslove Brändin rakentaminen somessa Brändin rakentamisesta johtamiseen Ennen Nyt Ei voi hallita, mutta voi vaikuttaa. Kuka johtaa yrityksen verkkoviestintää? Viestintä
LisätiedotDIGITAALINEN LIIKETOIMINTA JA ASIAKASKOKEMUS FRESHUP,
DIGITAALINEN LIIKETOIMINTA JA ASIAKASKOKEMUS FRESHUP, 26.5.2016 1 Miksi asiakas valitsee juuri sinun tuotteesi? Mistä asiakas oikeastaan maksaa? ARVOKETJU Raaka-aineet Tuotteet Palvelut Kokemus 0,2 5,9
LisätiedotMittaa, kohdenna ja optimoi näkyvyytesi verkossa. Janne Stude Tuotepäällikkö, Omakaupunki.fi Oma Yritys-tapahtuma 27.3.
Mittaa, kohdenna ja optimoi näkyvyytesi verkossa Janne Stude Tuotepäällikkö, Omakaupunki.fi Oma Yritys-tapahtuma 27.3.2012, Wanha Satama Ennen kuin aloitat mieti seuraavia: Kohderyhmä Tavoitteet Mitä on
LisätiedotSähköpostimarkkinointi Spämmistä liidikoneeksi
Sähköpostimarkkinointi Spämmistä liidikoneeksi Kuinka teet ÄLYKÄSTÄ sähköpostimarkkinointia ja onnistut? Huomispäivän asiakkaasi ovat tänään verkossa. Tervehdys ystävät, Tiina Räisänen Toimitusjohtaja
LisätiedotYRITTÄJÄ, TEE NYT V**TU EDES JOTAIN, MARKKINOI ÄLÄ MARISE
YRITTÄJÄ, TEE NYT V**TU EDES JOTAIN, MARKKINOI ÄLÄ MARISE #MARILTA #PASIONKINGI #YRITTÄJÄT EI AIKA RIITÄ SITKU EMMÄ VIITTI EMMÄ OSAA NÄÄ KOULUTUKSET ON IHAN HYVIÄ, MUTKU PELKO,KOKEILLA UUTTA PAHINTA
LisätiedotYes or Nope - tuotearvioijien verkosto www.yesornope.club. Sirpa Talka @SirpaTalka sirpa.talka@yesornope.club Mika Wenell, mika.wenell@yesornope.
Yes or Nope - tuotearvioijien verkosto www.yesornope.club Sirpa Talka @SirpaTalka sirpa.talka@yesornope.club Mika Wenell, mika.wenell@yesornope.club 1 Anna Yes or Nope arvioijan kertoa onko tuotteesi hyödyllinen.
LisätiedotSähköinen markkinointi Venäjällä pikkubudjetilla
Sähköinen markkinointi Venäjällä pikkubudjetilla Artem Daniliants / LumoLink Minun tausta Nörtti Alun perin Venäjältä (Wannabe) sarjayrittäjä Jo lukioaikana tuotin isoja internetsivustoja Olen toiminut
LisätiedotBig Datan hyödyntäminen yritysten markkinoinnin ja myynnin tehostamisessa: mitä ennakoiva analytiikka mahdollistaa. CEO, Teemu Neiglick.
Big Datan hyödyntäminen yritysten markkinoinnin ja myynnin tehostamisessa: mitä ennakoiva analytiikka mahdollistaa CEO, Teemu Neiglick. Omnicom MediaGroup Finland: ToinenPHD, OMD Finland & Ainoa Resolution
LisätiedotAuta asiakkaita löytämään kauppaasi! Terhi Aho/ 21.4.2016
Auta asiakkaita löytämään kauppaasi! Terhi Aho/ 21.4.2016 #ässäthihasta #tuloslove Verkkokaupan hakukoneoptimointi 1. Löydettävyys 2. Mitä on hakukoneoptimointi? 3. Avainsanatutkimus 4. Asiakaspalvelu
LisätiedotDigitaalinen saavutettavuus kuntoon! markkinoinnin automatisointi
28.9.2016 Digitaalinen saavutettavuus kuntoon! markkinoinnin automatisointi Ilkka Kauppinen 28.9.2016 Rovaniemi Kouluttajan lyhyt esittely 30.4.2017 SIVU 2 Ilkka Kauppinen on Rovaniemeläinen matkailun
LisätiedotFacebook Markkinointi Ostajan Opas
Facebook Markkinointi Ostajan Opas Sisältö Terveiset lukijalle 1 Ostajan Check-list 2 10 kysymystä, jotka sinun kannattaa kysyä ostotilanteessa..............2 Mitä Facebook-markkinointi on? 3 Tiivistetysti
LisätiedotTaneli Jolanki VERKKOKAUPAN HAKUKONENÄKYVYYDEN PARANTAMINEN
Taneli Jolanki VERKKOKAUPAN HAKUKONENÄKYVYYDEN PARANTAMINEN VERKKOKAUPAN HAKUKONENÄKYVYYDEN PARANTAMINEN Taneli Jolanki Opinnäytetyö Kevät 2017 Liiketalouden koulutusohjelma Oulun ammattikorkeakoulu TIIVISTELMÄ
LisätiedotWEBINAARI Mitä Tag Management on käytännössä ja miten se vaikuttaa analytiikkaan?
WEBINAARI 7.4.2016 Mitä Tag Management on käytännössä ja miten se vaikuttaa analytiikkaan? Petri Mertanen, Super Analytics - @mertanen Jarno Wuorisalo, Cuutio - @jarnowu Tomi Grönfors, Brandfors - @groenforsmethod
LisätiedotMiten saat uusia asiakkaita ja lisää myyntiä sosiaalisesta mediasta. Jari Juslén 2013-4-10
Miten saat uusia asiakkaita ja lisää myyntiä sosiaalisesta mediasta Jari Juslén 2013-4-10 Taktiikat vs. strategia Markkinoijan maailma on täynnä uusia taktiikoita ja temppuja, joilla pankki räjähtää Tämän
LisätiedotWebinaari 15.5.2015. Kuinka rakennat toimivan digitaalisen kivijalan? Tomi Grönfors, Brandfors - @groenforsmethod Jarno Wuorisalo, Cuutio - @jarnowu
Webinaari 15.5.2015 Kuinka rakennat Tomi Grönfors, Brandfors - @groenforsmethod Jarno Wuorisalo, Cuutio - @jarnowu WEBINAARI toimivan digitaalisen kivijalan? KIVIJALAN RAKENTAMINEN 1. HYVIN TOIMIVAN VERKKOSIVUSTON
LisätiedotEsittely Oikotie.fi Työpaikat 2011. a Sanoma company
Esittely Oikotie.fi Työpaikat 2011 Suomen johtava kaupallinen verkon työpaikkapalvelu Ilmoittajalle Oikea mediaympäristö tavoittaa parhaimmat työnhakijat. Yhteistyöverkostomme kautta tavoitat monipuolisesti
Lisätiedot10 yleistä hakukoneoptimointivirhettä
10 yleistä hakukoneoptimointivirhettä Markus Ossi SEO Technician Klikkicom 2011-05-26 2 Henkilökuva Markus Ossi 32 vuotias ekonomi Tehnyt hakukoneoptimointia vuodesta 1998 Hakukoneoptimointiteknikk o Klikkicomissa
LisätiedotYritystoiminta Pia Niuta HINNOITTELU
HINNOITTELU Hinta on keskeinen kilpailukeino. sen muutoksiin asiakkaat ja kilpailijat reagoivat herkästi. toimii tuotteen arvon mittarina. vaikuttaa yrityksen imagoon. on tuotteen/palvelun arvo rahana
LisätiedotVerkkosivut ja hakukoneoptimointi. Julkinen yhteenveto Jaakko Suojasen esityksestä
Verkkosivut ja hakukoneoptimointi Julkinen yhteenveto Jaakko Suojasen esityksestä Digipolku tukee Keski-Suomen digitalisoitumista. Kuva: http://thinkoutloudclub.com/digital-transformation-machine/ 2 Verkkosivut
LisätiedotNäin onnistut sähköpostimarkkinoinnissa
Näin onnistut sähköpostimarkkinoinnissa Tarja Soininen Liiketoimintavastaava Sanoma Digital Finland 25.11.2011 tarja.soininen@sanoma.com Miksi digitaalinen suora? Taustaa Yli 700 000 kontaktin markkinointilupakanta
LisätiedotSosiaalinen media muuttaa maailman. Nyt! Heti! Nopeasti!
Sosiaalinen media muuttaa maailman Nyt! Heti! Nopeasti! Sara-Maria Forsberg Syyskuu 2014: 2 elokuvaa ja kansainvälinen levytys-sopimus Maaliskuu 2014: Kassaneiti Sosiaalinen Media YouTube Tuotetaan sisältöä
LisätiedotMarkkinoinnin uusi aika on datajohdettua, automatisoidumpaa, vaikuttavampaa ja mitattavampaa Johanna Vartiainen
Markkinoinnin uusi aika on datajohdettua, automatisoidumpaa, vaikuttavampaa ja mitattavampaa Johanna Vartiainen 29.5.2018 1 Alma Media lyhyesti Markkinapaikat Kuluttajamediat Talous- ja ammattilaismediat
LisätiedotAsiakasymmärryksellä tehoa tekemiseen. Suvi #tuloslove
Asiakasymmärryksellä tehoa tekemiseen Suvi Johansson @SuviJohansson #tuloslove 18.10.2017 Suvi Johansson Digitulkki, kasvuvauhdittaja, digitaalisen asiakaskokemuksen lähettiläs @SuviJohansson suvi.johansson@tulos.fi
LisätiedotSanoma Reach CPM Fact Sheets
Sanoma Reach CPM Fact Sheets Sanoma Reach CPM Jatkuva näkyvyys Sanoman verkostossa mainoshuutokaupassa Kustannustehokas ratkaisu jatkuvaan brändin rakentamiseen Mainonta näkyy Sanoman laatumedioista koostuvassa
LisätiedotMAINOSTAJIEN LIITTO M a r k k i n o i nt i ka n av i e n m u u to ks e t j a re - ta rge to i n n i n vo i m a
MAINOSTAJIEN LIITTO Markkinointikanavien muutokset ja re-targetoinnin voima Riikka-Maria Lemminki @riikkale 2017/09 -> Mainostajien Liitto, toimitusjohtaja 2015-2017 Alma Media, johtava konsultti 2007-2015
LisätiedotMiten digimarkkinoinnilla tehdään tulosta?
Miten digimarkkinoinnilla tehdään tulosta? OSA 1 /2 idealmainos.fi Miten verkkosivut toimivat myynnin käynnistäjänä? Miten mittaamme Digitaalisen markkinoinnin tuloksia? Voiko digitaalinen markkinointi
LisätiedotDigimarkkinoinnin mahdollisuudet myynnin tukena. Business Forum Ruka Jonna Muurinen Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy
Digimarkkinoinnin mahdollisuudet myynnin tukena Business Forum Ruka 23.11. Jonna Muurinen Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy Jonna Muurinen Kuulu Oy perustaja, toimitusjohtaja Tutkintoja ja taustaa:
LisätiedotDIGITAALISEN MARKKINOINNIN TYÖPAJA MARKKU IKONEN, MORGAN DIGITAL
H1 DIGITAALISEN MARKKINOINNIN TYÖPAJA MARKKU IKONEN, MORGAN DIGITAL 22.2.2018 FASILITOIJA Markku Ikonen Digimarkkinoinnin asiantuntija, Morgan Digital Tradenomi (ylempi amk) 1999-2001 Uusmedia-alalla 2001-2013
LisätiedotTuloksia tehokkaalla markkinoinnilla. Heitä nurkkaan vaikeat suunnitelmat. Ala töihin ja mittaa työtäsi!
Tuloksia tehokkaalla markkinoinnilla Heitä nurkkaan vaikeat suunnitelmat. Ala töihin ja mittaa työtäsi! Kokonaisuus Sähköisen markkinoinnin kehittäminen pitää sisällään kohderyhmän määrittelyn, selkeän
LisätiedotWebinaari 31.3.2015. Kuinka rakennat toimivan digitaalisen kivijalan? Tomi Grönfors, Brandfors - @groenforsmethod Jarno Wuorisalo, Cuutio - @jarnowu
Webinaari 31.3.2015 Kuinka rakennat Tomi Grönfors, Brandfors - @groenforsmethod Jarno Wuorisalo, Cuutio - @jarnowu WEBINAARI Webinaari 31.3.2013: Miten rakennat KIVIJALAN RAKENTAMINEN 1. HYVIN TOIMIVAN
LisätiedotVERKKOKAUPPA. Antero Riihimäki // Boaz Marketing Oy
VERKKOKAUPPA Antero Riihimäki // Boaz Marketing Oy Antero Riihimäki Kaapelikauppa.fi Perustettu keväällä 2010 Myytiin syksyllä 2015 Tanskalaiselle DerkeTek Aps:lle Kodinelektroniikan kaapeleiden, adapterien
Lisätiedot